En händelserik högtid!

Jag skulle igentligen gjort detta inlägg den 1:e men jag kan säga att jag va liiiiiiiiite för trött för det just då. Vi sov fram tills 1-2 någon gång på eftermiddagen så det blev aldrig av. Kyrkan blev inte heller av för vi orkade inte. Men här kommer inlägget!



Nyårskvällen började med att vi åkte in till uddevalla för att se det traditionella fyrverkeriet. När vi står och väntar på att några ungdomar ska börja sjunga så kommer..

GlitterTanten!!



Jag kan verkligen tänka mig tankarna i hennes huvud innan hon begav sig till fyrverkerierna! "Nu ska jag allt klassa ut alla ungdomar. JAG SKA VARA GLITTRIGAST" Direkt när vi såg henne så började vi gapskratta och jag var tvungen att ta ett kort på henne! Det va kanske inte så diskret med tanke på att jag hade blixten på... Men det va sjukt kul när vi stod där och hon kom gåendes!


Lite senare efter att vi hade sett GlitterTanten och dom sjukt duktiga ungdomarna hade sjungt och spelat så kom...

ReflexFarbrorn!!



Det va han som skulle hålla det "roliga" talet MEN det va inte så roligt som han trodde. Däremot så tyckte jag att det va lite kul att han faktiskt hade en reflex på sig. Det är inte ofta jag ser folk med det och han var nog ensam av alla dom människor som var där. Men han får tummen upp för att han hade på sig det!

En stund senare var det dags för fyrverkerier. Det är likadant varje år, jag står och är livrädd för varje smäll och dom andra skrattar... Heltplötsligt kommer denna raket ↓



Medans jag står och fotar så hojtar komisen "Men Linda! Ser du vad det är? Det är en snopp!!" sen gapskratta han. Innan jag hann förstå vad han sagt så vänder sig en gamal man sig och och säger "Vårda ditt språk, pojk!" som gjorde att vi skrattade ännu mer. Det var nog en av dom roligaste stunderna under kvällen!



Här är lite fler bilder från kvällen!


Sluuuuuuuut...


Såhär kul kan man ha med en skruvdragare vi 11 på kvällen!


Sen blev klockan 12 och 2011 blev 2012!

Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback