Kladdkakeberoende?

Här är det mys till 100%! Chips, choklad och en massa, massa kärlek ♥





Bakade lite kladdkaka (vad annars bakar jag?) och tänkte visa hur jag gör!

Börja med att sätta ugnen på ca. 150-200° och sedan smälta 100g smör. Jag låter det smälta sakta på en låg nivå medans jag gör resten av smeten.


Ta 2 ägg...


...och knäck dom i en bunke.


Ta 3dl socker...


...och häll ner i bunken tillsammans med äggen.


Vispa pösigt. Vitt och fluffigt med andra ord.


Ta 1 rågad tesked (1,5 tsk) vaniljsocker...


..och sen ner i socker och äggblandningen. Blanda jättemycket.


Ta 1,5dl mjöl. Beroende på hur fast smet man vill ha.


Ner i bunken och...


...BLANDA!!!!!


Ta ca. 100g ljus choklad. Jag tog en halv kaka ICA ljus blockchoklad.



Hacka chokladen i mindre bitar. Du kan själv välja hur stora bitar.


Ner i smeten.


BLANDA!!!! =D


Lägg till 4msk kakao...


...ner i smeten och...


...BLANDA!!


Ta det smälta smöret...


...och häll ner i smeten. BLANDA!!!


Häll smeten i en form och...


...in i ugnen i ungefär 40 minuter.


Smaskens!!

Nu blir det duschen och sen sova. Måste orka med morgondagen med!

N A T T I <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback